Irány Barcelona

Kraftwerk! Most elkezdhetnék itt mindenféle fokozó jelzőt használni hogy miért szeretem annyira a zenéjüket, és a stílusukat, de legyen e lég annyi, hogy annyira szeretem őket, hogy képes vagyok értük elrepülni Barcelonába! :) Már régóta próbálok jegyet szerezni, valamelyik koncertjükre, de mostanában ez nem éppen egyszerű mutatvány. Kevés, és igen exkluzív show-kat csináltak az elmúlt 1-2 évben. Igazából az is csoda számba megy, hogy 43 évvel megalakulásuk és 10 évvel az utolsó albumuk után, egyáltalán koncerteznek még... :) Ők az elektronikus zene valódi keresztapái. Idén viszont nagyon beindultak, és egy sor nagyszabású fesztiválra szerződtek le, (sajnos a Sziget nincs közöttük.) ezek közül pedig a legegyszerűbben megközelíthetőbbnek, és legvonzóbbnak a Barcelonai Sonar Fesztivál tűnt. A több helyszínen megrendezett elektronikus zenei fesztivál keretében, a Kraftwerk koncertnek egy fedett csarnok fog helyt adni, ami értherő is, hisz a koncert egyedi látványa, és hangzása, szabad téren nem lenne kontrollálható. Így viszont egy 3D-s előadásra is lehetőség van, ami egészen biztosan egy felejthetetlen audiovizuális élménnyé fogja varázsolni az estét. :)

Lehet ezt még fokozni? Lehet! Az "előzenekar" ugyanis Skrillex lesz! :) Skrillex semmivel sem összekeverendő überbrutál, progresszív/elektro/dubstep/ zenéjét egyszerűen imádom! Igaz, hogy még csak mostanában fedeztem fel magamnak, de teljesen rákattantam! Két fantasztikus koncert, egy este, egy jegy (70 Euro) áráért! Naná hogy azonnal lecsaptunk rá! A Skrillex zúzásból néhány részlet az alábbi videókban: (Tessék meghallgatni! :)
Repülőjegy

A koncert 2013. június 14-én pénteken este kerül megrendezésre. Úgyhogy e köré kezdtem el szervezni az utazást. London-hoz hasonlóan egy 3-4 napos városlátogatást terveztem, mert hát azért Barcelonában is rengeteg látnivaló van. Az első lépés a koncertjegy beszerzése után, a repülőjegy felhajtása. Jelenleg két lehetősége van a Barcelonába látogatni vágyóknak: A két legnagyobb konkurens fapados légitársaság, a RyanAir, és a WizzAir működtet közvetlen járatot Budapest és Barcelona között. Mivel hogy ezek nem napi járatok, a menetrendjünkhöz leszünk kötve, és ez fogja meghatározni a kis kiruccanásunk hosszát is. Persze a legkényelmesebb az lenne, ha péntek reggel felmennénk Budapestre, ahonnan kényelmes dél körüli járattal indulnánk Barcelonába, az esti koncertre kénylemesen odaérnénk, a szombatot városnézéssel töltenénk, majd vasárnap este haza is érkeznénk. Csakhogy ilyen járat nincs... :) A WizzAir azért egész kényelmes lehetőséget biztosít: Csütörtök este 17:00-kor van egy járat Barcelonába, hazafelé pedig vasárnap este 20:00-kor szállnánk fel. Így 3 éjszakát töltenénk ott, vasárnap éjjel meg Budapesten egyet, és így tulajdonképpen csütörtöktől hétfőig tart az utazás. Nagy méretű kézipoggyásszal (mert a WizzAir-nél már ez is fizetős), biztosítással, minden költséggel, együtt egy főre 55-65 ezer között mozognak az árak. Ezzel szemben a RyanAir-nél már 40-45 ezer forintból is kijönne ugyanez, csakhogy olyan idióta menetrendje van, hogy szerdán reggel 7:00-kor indulna a gép, ami azt jelenti hogy már kedden fel kéne menni Budapestre, hazafelé pedig vasárnap reggel 8-kor indulni, ami megint hajnali kelést jelentene, és végsősoron azt, hogy 3 helyett, 4 éjszakát kéne Barcelonába tölteni. A plusz egy napot persze egész biztosan nagyszerűen el tudnánk tölteni, de a plusz szállás, és egyéb költségeket is figyelembe véve,  a RyanAir olcsóbb repjegyével végülis ugyanott tartanék mint a Wizz Air drágább, de kényelmesebb járatával. És éppen emiatt, a WizzAir-re esett a választásom. Igen! :) És a cikk írásának pillanatában csekkoltam újra: A WizzAir jegyára is lement 45.000-re! :)

Szállás, közlekedés

A következő lépés, hogy szállás után kéne nézni. Barcelona nagy és nyüzsgő világváros. A hotelek és hostelek rengetegéből most is a booking.com-om sikerült kiválasztanom a legjobb ár-érték arányú tisztességes hostelt. A Residencia Nuria, elhelyezkedése, szerintem szuper! A Központi Diagonal sugárútról leágazó csendes kis mellékutcában van, a metró 3 percnyire, a híres La Sagrada Família bazilika 10 perc sétára van. A hostelnek kultúrált két ágyas szobái is vannak, és három éjszakára az egy főre jutó költsége mindössze 15.000 forint! Így hát ezt gyorsan le is foglaltuk. Ezután elkezdtem részletesebben megismerkedni Barcelona térképével. A googlemapsnek, és a 3D-s panorámaképeknek köszönhetően nagyon szórakoztató megismerkedni a város tömegközlekedésével, a szállás, és koncerthelyszín, vagy a repülőtér környékével. A New York Pass-hoz hasonlóan itt is van ilyen egyesített látványosságbérlet: a Barcelona kártyából lehet venni 2-3-4-5 naposat, és ez egyben tömegközlekedési bérletként is használható. Előre ki lehet fizetni, a reptéren leszállás után fel is lehet venni, és az árban még repülőtéri transzfer szolgáltatás is benne van. A négy napos kártya 42 Euróba kerül, de úgy döntöttük nem vesszük meg, mert sajnos a legfontosabb, vagyis a minket érdeklő látványosságokra pont nem érvényes, inkább csak múzeumokba lehet vele ingyenesen bemenni. Helyette egy négy napos tömegközlekedési bérletet veszünk, az csak 24 Euro, és szintén benne van a vonatos transzfer a repülőtér és a városközpont között. Ezt is előre meg lehet rendelni, a reptéren meg csak felvesszük. Ez érvényes a metróhálózatra, és a buszokra is.

Kilátás a Guell Parkból
Programok, látnivalók

Három nap Barcelonában! Sok mindenre elég, és sok mindenre nem. Még mielőtt nekiálltam volna a Barcelonai utazás szervezésének, három dolog jutott eszembe a városról: Az első a híres építész Gaudi művei, köztük a világ egyik leglátványosabb bazilikájával. A második persze az 1992-es olimpia, és a Queen slágere, végül pedig a Lakótárst keresünk című film, ami nagy kedvencem volt, és arról szól, hogy egy párizsi srác Barcelonába megy tanulni, és az ő szemén keresztül fedezhetjük fel a katalán kultúrát.

Hogy mi is ez a Katalónia? Egy önálló autonóm közösség, Spanyolországon belül. A Katalánoknak megvan a saját kultúrájuk, és nyelvük, ami a második hivatalos nyelv az országban. Fővárosa Barcelona. Történelmük során folyamatosan a függetlenségükért küzdöttek, amit végül 1977-ben értek el, azóta működik az önálló Katalón Kormány.

Persze ennél azért sokkal többről van szó. Barcelonától elválaszthatatlanul asszociálhatunk Pablo Picassóra, Salvador Dalí-ra, és a végtelen hosszúságú homokos tengerpartra is, de mindenek előtt a multikulturális szemléletre! Amit egészen biztosan tudtam a program szervezés elején, hogy egy teljes napot szeretnék a tengerpartnak szentelni: sétálni, ejtőzni, fürdeni, és tengerparti halétteremben vacsorázni. A másik biztos pont természetesen a Szent Család Temploma, Gaudi híres máig épülő bazilikája volt, ezt alaposan fel szeretném fedezni. A többi programlehetőség ügyében elkezdtem utazási portálokat, blogokat olvasgatni, és lassan össze is állt a program. Találtam egy témába vágó oldalt is: Spainbookers.com, ahol lehetőség van előre beszerezni a tömegközlekedési bérletet, és egy csomó vezetett túrát, múzeum belépőt lehet megvásárolni. Önállóan is felfedezhetnénk a város híres nevezetességeit, de azért egy idegenvezetővel mégis többre megyünk! Az idegenvezetés persze angol nyelven érhető el, de ez szerencsére nem okoz komolyabb problémát. Szóval a menetrend, és a program már így hetekkel az utazás előtt összeállt:

Június 13 csütörtök

7:45-kor indulunk Lentiből Budapestre, Volán busszal, zalaegerszegi átszállással, így 12:05-re érünk a Népligetbe. Ez azt jelenti hogy már kb. 13 órakor a Ferihegy 2B termináljánál leszünk. A terminálban bőven lesz időnk becsekkolni, és ejtőzni, enni valamit, majd 17 órakor felszállás. Két és fél óra repülés után (ha nem lesz késés) 19:30-kor szállunk le Barcelonában. Itt másfél óránk lesz átlépni a határt, felvenni a bérletet, és felszállni a 20-30 percenként közlekedő vonatra, ami nagyjából 30 perc alatt szállít el a Passeig De Garcia megállóhoz. Innen egy metrómegállóra van a szállásunk. Ha minden jól megy, 21:30-ra bejelentkezünk a szállodába, és keresünk valami jó kis éttermet a környéken, ahol vacsorázunk.

Június 14 Péntek

A városnézést az óvárossal, vagyis a Gótikus negyeddel fogjuk kezdeni. 10 órakor kezdődik egy kb másfél órás idegenvezetős gyalogtúra, ez a rész még a római korban épült, és hangulatos, mediterrán jellegű szűk útvesztő szerű utcáit fogjuk felfedezni. Itt található a Picasso múzeum, nem messze a híres festő egykori lakásától, így ebéd után meg is látogatjuk, az állandó festménykiállítást. 15 órára érkezünk a La Sagrada Famíliához, vagy a Szent Család Temploma névre hallgató bazilikához, ami Barcelona legfontosabb látványossága. Gaudi 1883-ban kezdte a projektet, és az építkezés kisebb-nagyobb szünetekkel, még ma is javában zajlik, ennek ellenére már a világörökség részét képezi. Hihetetlen homlokzatai, tornyai, és belső terei a mester által kitalált organikus építészet remekművei. Jelenleg 8 torony áll a tervezett 18-ból. Az idegenvezetett túra részét képezi, az is hogy felmehetünk az egyik toronyba. Talán ezt várom a legjobban! :) A teljes túra 2 órán át tart! 18 óra után irány a Fira Gran Via, a koncertek helyszíne a külvárosban. A kapunyitás 21 órakor várható, de a lehető legjobb helyet szeretném kifogni, így időben ott leszünk. 22 órakor jön a Skrillex zúzás, majd a várva várt főattrakció a Kraftwerk 3D Show-ja! :) Egész biztos hajnalig el leszünk, még szerencse hogy szombaton nem kell korán kelnünk!

La Sagrada Família
Június 15 Szombat

Ez lesz a nap, amire semmi más program nincs szervezve, csak az hogy miután felébredtünk, lecsoszogjunk valamelyik kék zászlós homokos strandra, és élvezzük az életet, fürdés, ejtőzés, fotózás, és a legjobb haléttermek felkutatása, majd éjszakába nyúló borozgatás a tengerparton.

Június 16 Vasárnap

Nem kell túl korán kelnünk, mivel az első program csak 11 órakor kezdődik: Bikes And Tapas Tour: Ez egy két és fél órás bringatúra, angol nyelvű idegenvezetővel, akivel végigtekerünk a tengerparton, kikötőben, és a városban, meg-megállva a fontosabb nevezetességeknél, majd végül elvisznek minket egy Tapas-bárba, ahol megkóstolhatjuk a spanyolok nemzeti eledelét. A tapas tulajdonképpen bármi lehet ami kis adagokra fel lehet osztani, szendvics, kolbász, sonka stb. Miután betapaszoltunk, 15:30-ra érkezünk a Guell Park-ba. A látványos parkot szintén Gaudi tervezte. Az idegenvezetős túra kb egy órás lesz. Ezután viszont már csomagolnunk kell, és irány a repülőtér. A gépünk 20:05-kor indul Budapestre, és 22:35-kor száll le. Így egy éjszakát még Budapesten kell töltenünk.

Barcelonate Beach

Hát nagyjából ennyi. Tudom hogy sok minden kimarad, de úgy érzem azért a legfontosabb, és főleg a minket érdeklő programoknak azért helyet szorítottunk! Három nap Barcelonában, 2 koncert, és városnézés. Minden költséggel együtt, az egész egy főre bőven kijön 180 ezer forintból.